Huurvoorwaarden Villa Fuente Dé

Om verrassingen te voorkomen geven wij graag vooraf helderheid over de wederzijdse rechten en plichten. In de onderstaande huurvoorwaarden hebben wij daarom aangegeven waar u op kunt rekenen, en wat wij van u vragen. Alhoewel dit erg strak en afstandelijk kan overkomen, doen wij dit alles met de intentie om uw verblijf in onze woning tot een succes te maken. En dat wijzelf plezier blijven hebben in de verhuur van onze vakantiewoning zonder dat er grote commerciële organisaties als tussenpersoon fungeren.

 

1. Huisdieren en roken 

Een klein hondje of ander klein huisdier is toegestaan. U dient dit te melden bij reservering. Omdat er extra schoonmaakactiviteiten zullen plaatsvinden, rekenen wij extra schoonmaakkosten. Grote huisdieren zijn niet toegestaan.
In de woning is het verboden te roken.


2. Reservering, factuur en huurprijs 

U verzoekt per mail of telefonisch om een woning te kunnen huren:

  • naam, adres, woonplaats, telefoonnnummer en emailadres
  • aantal personen
  • klein hondje aanwezig?
  • kinderbedje gewenst?
  • verwachte aankomsttijd in de woning
  • verwachte vertrektijd uit de woning

Wij mailen u de beschikbaarheid en de prijs.
U bevestigt dit per mail.
Wij mailen u de reserveringsbevestiging en factuur.
NB: Bindend is de prijs die in de mailwisseling is aangegeven.

 

3. Overige kosten 

Wij brengen voor de verplichte eindschoonmaak kosten in rekening. Wij berekenen een borg van 1 week huur, bij overwinteraars 1 maandhuur (handelwijze, zie: “10.  schade en borg”).

De kosten voor  3 gasflessen, water en snelle glasvezel internetverbinding (WiFi) zijn in de huurprijs inbegrepen, tenzij anders is overeengekomen. 

De elektriciteitskosten worden tegen kostprijs achteraf aan u doorgerekend. De meterstanden worden hiertoe in uw aanwezigheid bij aankomst en vertrek opgenomen.

Verder zijn er geen kosten aan het huren verbonden. Het gebruik van het kinderbedje en toebehoren is kosteloos.


4. Betaling 

Bij reservering wordt 50% van de huurprijs in rekening gebracht. U dient dit binnen 2 weken na de versturing van de factuur te betalen. De overige 50% dient u uiterlijk 6 weken voor het begin van de huurperiode betaald te hebben.

De waarborgsom en de schoonmaakkosten betaalt u de dag van aankomst in Villa Fuente De aan de sleutelbeheerder in Spanje.

 

5. Annulering 

Bij niet tijdige of onvolledige betaling kunnen wij de reservering annuleren. Dit bevestigen wij per mail. Ook u kunt annuleren. Bij annulering ontvangt u de reeds betaalde huur niet terug. Tenzij wij de woning (enkele van) de desbetreffende nachten alsnog aan anderen hebben kunnen verhuren. Het door u betaalde bedrag voor de alsnog verhuurde nachten betalen wij uiterlijk een week na de oorspronkelijke huurperiode aan u terug minus € 25 aan administratie- en advertentiekosten. 

 

6. Aankomst en vertrek 

Wij willen het betrekken van de woning zo goed mogelijk laten aansluiten op uw vluchtentijden of autoreistijden. U kunt de vakantiewoning in principe betrekken op het tijdstip dat u bij reservering opgeeft. Dit geldt ook voor het tijdstip van vertrek. Als dit problemen oplevert vanwege de vertrek- en aankomsttijden van andere huurders, dan zullen wij dit nadrukkelijk melden bij uw reservering. Bindend zijn de afspraken die hierover in de mailwisseling gemaakt worden.

In het hoogseizoen en in het geval u geen tijdstippen bekend gemaakt heeft, kunt u de woning vanaf 16.00 uur betrekken. U dient de woning uiterlijk om 10.00 uur te verlaten. Andere tijden kunnen tijdig in overleg met ons of met de sleutelbeheerder afgesproken te worden.

In het geval de sleutelbeheerder u bij uw aankomst vraagt om u te legitimeren, dient u een geldig legitimatiebewijs te tonen.

 

7. Zorgplicht 

Wij zorgen voor de woning, zoals omschreven op onze website. Wij zorgen dat de woning bij aanvang van de huurperiode schoon is. Wij zullen redelijkerwijs alle gebreken die  het gebruik van de woning verhinderen of ernstig belemmeren opheffen, ook in geval deze niet bekend waren bij de aanvang van de huur.

U dient gebreken zo snel mogelijk aan de sleutelbeheerder te melden. Ontbrekende inventaris dient u binnen 24 uur te melden. De sleutelbeheerder zal ervoor zorg dragen dat gebreken op redelijke termijn worden verholpen.

U dient de woning zorgvuldig te bewonen en overeenkomstig de daaraan gegeven bestemming van woonruimte te gebruiken. U mag de woning niet geheel of gedeeltelijke onderverhuren of in gebruik geven aan derden. Commerciële activiteiten in de woning staan wij niet toe. Het opzetten van grote zwembaden is verboden.

U dient ervoor zorg te dragen dat  u aan omwonenden geen overlast of hinder veroorzaakt. Indien u ernstige hinder of overlast veroorzaakt in de woonomgeving, of het aantal van 4 bewoners (excl. baby/peuter) overschrijdt, kan de sleutelbeheerder u terstond de toegang tot de woning ontzeggen. In dat geval geven wij geen restitutie van de huursom en schoonmaakkosten.

U zult gedogen dat ten behoeve van noodzakelijk onderhoud van de woning en de tuin de daarmee belaste personen toegang hebben. Wij zullen deze werkzaamheden zoveel mogelijk buiten uw huurperiode (laten) uitvoeren.

 

8. Schoonmaken en wassen 

Tijdens uw verblijf dient u de vakantiewoning zelf schoon te houden. Het gehuurde vakantieverblijf dient “bezemschoon”  door u te worden opgeleverd. Vuilnis dient verwijderd te zijn. Serviesgoed e.d. dient schoon  opgeborgen te zijn. U dient zelf zorg te dragen voor het verschonen en wassen van beddengoed en handdoeken tijdens uw verblijf. Het laatst in gebruik zijnde linnengoed kunt u bij vertrek ongewassen achterlaten, het overige linnengoed dient schoon te zijn.

 

9. Gasflessen verwisselen 

Bij aankomst staan er drie volle gasflessen. Als een gasfles leeg is, kunt uzelf een volle aansluiten. In de informatieklapper die in de woning ligt, staat aangegeven hoe dit in zijn werk gaat. U kunt lege gasflessen tegen betaling inwisselen voor volle gasflessen bij (bijvoorbeeld) het verkooppunt dat op circa 2 km van de woning is (benzinepomp richting Hondon de los Frailes). Op zondag zijn verkooppunten mogelijk gesloten.

 

10. Schade en borg 

U bent aansprakelijk voor de door u of door uw medebewoners en evt. bezoekers veroorzaakte schade. Kapotgemaakte kleine inventarisstukken (serviesgoed e.d.)  kunt u zelf vervangen door vergelijkbare spullen.

Overige veroorzaakte schade en niet vervangen inventaris dient u zo snel mogelijk bij de sleutelbeheerder te melden. De herstel- en/of vervangingskosten die met de schade gemoeid zijn, komen voor uw rekening.

De sleutelbeheerder vraagt u een waarborgsom. Na controle van de sleutelbeheerder krijgt u de borg terug met verrekening van de kosten van uw elektriciteitsgebruik en de aftrek van eventuele schade. In geval van schadeaftrek zal de sleutelbeheerder dit motiveren.

 

11. Aansprakelijkheid 

Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van een gebrek aan de woning, diefstal uit de woning, dan wel van stagnaties/storingen in de tot de woning behorende installaties en de internetverbinding, tenzij ons ernstige nalatigheid kan worden verweten.

Wij zijn niet aansprakelijk voor overlast in de omgeving van de woning, stoornis in het huurgenot door derden, en (gevolg)schade voor het uitvallen van stroom, gas, water of de 24-uurs internetverbinding.


12. Klachten 

Als u een klacht heeft, dient u deze zo snel mogelijk ter plekke te melden aan de sleutelbeheerder. De sleutelbeheerder zal - al dan niet in overleg met ons - proberen uw klachten zo adequaat mogelijk te verhelpen. Indien u ondanks al onze inspanningen niet tevreden bent, kunt u uw klacht binnen 7 dagen na afloop van de huurperiode naar ons mailen. Wij reageren binnen 3 dagen. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb